SME
Nedeľa, 5. apríl, 2020 | Meniny má Miroslava

Ivana Brutenič: S mladými chatujte, e-mail ich otravuje

Nábor absolventov je pre firmy výzvou. Čím ich môžu zaujať, radí odborníčka na personalistiku Ivana Brutenič.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Pexels.com / bruce mars)

Aké moderné nástroje používajú firmy, aby zaujali súčasných absolventov stredných a vysokých škôl?

Firmy využívajú moderné technológie, špeciálne náborové aplikácie. Zjednodušujú formu reagovania na inzerát - napríklad tlačidlo LinkedIn, kde uchádzač pošle svoj profil bez zdĺhavého vypĺňania dotazníkov. Na pohovoroch sa riešia prípadové štúdie, niektoré firmy využívajú gamifikáciu - prvky hier. Kandidátov vyhľadávajú na sociálnych sieťach, ako sú linkedIn, facebook, instagram a na špecializovaných weboch podľa odvetvia.

Aké benefity uprednostňujú súčasní mladí ľudia, ktorí nastupujú do pracovného procesu?

Do popredia vstupujú benefity ako flexibilný pracovný čas, home office, vzdelávanie, možnosť venovať sa charitatívnym projektom v oblasti spoločenskej zodpovednosti v pracovnom čase. Napriek posunu k iným benefitom je pre nich plat dôležitý - aby mohli cestovať a realizovať sa aj vo voľnom čase.

Čo očakáva generácia, ktorá práve nastupuje do pracovného procesu, od svojho zamestnania?

Ich výhodou je rýchla adaptácia na systémy v spoločnosti. Vyžadujú rýchle a moderné technológie, aj komunikácia musí byť rýchla, napríklad cez aplikáciu WhatsApp. E-mail je pre nich pomalý, trpia, ak je komunikácia zdĺhavá. Rýchlo sa adaptujú na nové technológie.

Čo môžu firmy čakať od najnovšej pracovnej sily?

Príslušníci generácie Z (narodení po roku 2000, pozn. red.) majú záujem o prácu bez geografických hraníc. Vzhľadom na globalizáciu je možné, že budú pôsobiť kdekoľvek na svete a to aj vďaka technológiám. Nie je strategické „zetkárom“ zverovať kľúčovú úlohu, na ktorej stojí celý projekt. Vyžadujú dômyselnejšie vedenie, často podceňujú zadané úlohy a nevenujú im dostatok času, čo vedie k prokrastinácii. Ak však pochopia, ako úloha zapadá do celkového úspechu projektu či firmy, ich nasadenie sa zvyšuje. Ich cieľom je pracovať pre firmu, ktorá je sociálne zodpovedná. Dôležité je, aby ich práca mala zmysel.

Firmy si budúcich zamestnancov odchytávajú už v školách

Opýtali sme sa zamestnávateľov, aké nové nástroje uplatňujú pri získavaní absolventov.

Orange, Alexandra Piskunová, hovorkyňa

Používame tradičné komunikačné kanály, ako sú sociálne médiá, kariérny web či osobné stretnutie na kariérnych veľtrhoch alebo odborných prednáškach. V prepájaní na študentov nám pomáhajú aj partnerstvá s organizáciami, ktoré sa študentom dlho venujú.

IBM Slovensko, Ivan Tomko, HR manažér

Absolventi preferujú komunikáciu cez sociálne siete a formou videa. Investujeme veľa energie do spolupráce s univerzitami formou prednášok, vyučovania predmetov, spolupráce na diplomových prácach, praxe študentov v IBM. Investujeme aj do vybavenia škôl cez výstavbu výučbových a oddychových miestností. IBM postavila už štyri takéto miestnosti na slovenských univerzitách.

Poštová banka, Andrea Hazuchová, riaditeľka odboru ľudských zdrojov

Snažíme sa nezaspať dobu a oslovovať ich na miestach, kde sa prirodzene nachádzajú – na sociálnych sieťach či osobne, ešte kým sú v školách. Máme aj Trainee program pre končiace ročníky, úspešne beží už desiaty ročník. Testujeme aj nové metódy. Máme pre niektoré pozície aktívneho chatbota alebo simulačnú hru, ktorá nahrádza behaviorálne interview.

Telekom, Pavel Ďurík, hovorca

Snažíme sa rozvíjať talentovaných študentov vysokých škôl cez prepracovaný Trainee program, v ktorom si prejdú cez pracovné pozície na rôznych oddeleniach a aktívne sa zapájajú do projektov. Spolupracujeme so školami, organizujeme pre ne exkurzie, poskytujeme konzultácie pri písaní záverečných prác. Komunikujeme so študentmi cez sociálne siete.

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič.
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Píše Ursula von der Leyenová

Európa sa opäť stavia na nohy

Náš svet sa za niekoľko týždňov celkom zmenil.

Šéfka EK Ursula von der Leyenová.
Týmto obrázkom Ivany Šátekovej sa rozbehla online galéria pre umenie v čase koronavírusu.

Neprehliadnite tiež

Ako sa stať „Kostičkou“, forenznou antropologičkou Brennanovou

Najskôr sa študuje všeobecne biológia, koncom druhého ročníka bakalára si študent vyberá zameranie - katedru.

Michaela Dörnhöferová pripravuje kosti na hodinu porovnávacej anatómie.

Ivana Brutenič: S mladými chatujte, e-mail ich otravuje

Nábor absolventov je pre firmy výzvou. Čím ich môžu zaujať, radí odborníčka na personalistiku Ivana Brutenič.

Ilustračné foto.

Stabilizačné pôžičky pokračujú, zoznam ešte nie je

Nedostatkové povolania, ktoré chýbajú na trhu práce, podporia pri štúdiu aj tento rok.

Ilustračná fotografia

V pondelok ráno podáva dekan v Žiline študentom kávu

Dekan Miloš Poliak podáva pravidelne kávu. Pohostiť študentov je výborný spôsob, ako s nimi ostať v kontakte.

Pozvanie na Kávu s dekanom využívajú zamestnanci aj študenti. A dekan Miloš Poliak ich ponúka nielen kávou, ale aj sladkosťou.