Dobrá vysokoškolská stáž je reálna práca, v ktorej študent pracuje s internými systémami firmy a prináša spoločnosti výsledky. Učí sa, získava prax a v ideálnom prípade si privyrobí. Pre firmu je prínosom či už vďaka novému pohľadu na riešenia úloh, alebo ako jej budúci skúsený zamestnanec.
"Stážistov hľadáme podľa aktuálnych potrieb, ktoré si zadajú príslušné oddelenia v našej spoločnosti. Kritériá výberu stážistov sa líšia na základe špecifík daného oddelenia. Kandidáti však musia byť študentami denného štúdia a mať menej ako 26 rokov. Väčšinou tiež vyžadujeme flexibilitu či spôsobilosť odpracovať približne 20 hodín týždenne," hovorí Adriana Régely, tímkoordinátorka oddelenia pre rozvoj a vzdelávanie spoločnosti Lidl.
Zo stážistov manažéri
V roku 2022 prešli na trvalý pracovný pomer do spoločnosti Lidl štyria z piatich stážistov. Podľa interného prieskumu spoločnosť v tomto roku počíta s prestupom deviatich z dvanástich stážistov na trvalý pracovný pomer.
"Mnohí naši aktuálni kolegovia začínali ako stážisti a vypracovali sa na úspešných projektových manažérov či vedúcich oddelenia," dodáva Régely.

Ako stážistka v spoločnosti Lidl pracuje Annamária Šestáková v oddelení zameranom na budovanie značky firmy ako atraktívneho zamestnávateľa, tzv. employer branding. O stáži sa dozvedela prostredníctvom pracovného portálu. Na univerzite študuje komunikáciu a marketing vo verejnej správe a politike.
V budovaní značky
"Hľadala som si prácu, ktorá nebude monotónna. Získam tam nové praktické skúsenosti, ktoré ma reálne posunú v mojej kariérnej ceste. Dôležitým faktorom bolo a stále je aj zaujímavé finančné ohodnotenie, ale aj benefity napríklad v podobe práce z domu a flexibilný pracovný čas, ktorý je pre mňa ako študentku veľmi dôležitý. Veľmi si vážim aj to, že som súčasťou super kolektívu mladých ľudí, s ktorými sa v práci veľakrát z chuti zasmejeme," hovorí Šestáková.